Selasa, 28 Disember 2010

Bangsatnya Manusia Anuar...!!!,Jangan Cuba Perlekehkan Guru Dengan Harga RM500.Guru Punyai Maruah Dan Tanggungjawabnya Sendiri...!!!,Tuuuiiiihhh..!!!

Alhamdulillah,Dan Syukur Selepas Cuti Akhir Tahun Yang PanjanG Maka Semua Golongan Pendidik Ini Akan Memulakan Tugas Baru Mereka Untuk Sesi Persekolahan 2011 Dan MJ Yakin Serta Percaya,Ramai Golongan Guru-Guru Ini Sudah Tidak Sabar Dan Bersedia Sepenuhnya Keringat Untuk Menunaikan Tanggungjawab Bagi Mendidik Dan Membentuk Serta Melahirkan Insan Yang Cemerlang Dan Berguna Untuk Agama,Bangsa Dan Negara Kerana Pelajar Hari Ini Adalah Aset Negara Untuk Masa Depan.

Ramai Golongan Pendidik Yang Mula Senyum Sinis Terhadap Kenyataan BODDOH Si Anuar Bahawa,Selepas Cita-Cita Mereka Dalam Pakatan Rakyat Berjaya Untuk Menawan Puterajaya (100 Hari),Secara Automatik Dan Serta-Merta Golongan Ini Akan Menikmati Kenaikan Gaji Yang Istimewa Yakni RM500 Setiap Bulan Sehingga Pencen.Tawaran Yang Sama Juga DiUcapkan Oleh Si Terressa Kok Bahawa,Hari Ini Mereka Berjaya,Maka Esoknya Semua Rakyat Akan Dibekalkan Air Secara Percuma Tanpa Sebarang Bayaran.Wooowww....!!!.

Beginilah Sikap Manusia Dalam Mengejar Cit-Cita Peribadi Yang Kononnya Nak Menjadi PM Selepas Ini.Selaku Yang Pernah Menjawat Bahagian Kewangan Negara,Anuar Sedar Tak Ianya Tak Semudah Yang Kamu Ucapkan Pada Hari Ini.Dari Sudut Ekonomi,Kemungkinan Besar Negara Boleh Muflis Dan Kadar Hutang Yang Tinggi Kalau Terus Guna Pakai Keadah Otak Manusia Peliwat Nih.Nak Menunjukkan Hebat Dalam Pentadbiran,Sifat Bodoh Pulak Yang MuncuL...!!!.
 
Tidak MustahiL Umpannya Kepada Semua Guru Mempunyai Beberapa Faktor Tertentu,Dan Beranggapan Bahawa :-

1. Guru Adalah Kakitangan Kerajaan Yang Paling Ramai,Dan Bilangannya Sahaja Melebihi 400 Ribu Orang Diseluruh Negara.Mungkin Si Anuar Yakin Dan Menyangka Semua Guru Akan Termakan Umpannya Dan Sudah Pasti Mereka Akan Mendapat Undi Daripada Para Guru.
2. Guru Mempunyai Hubungan Yang Sangat Rapat Dengan Masyarakat.Sejarah Sendiri Membuktikan Bahawa Guru Memang Mempunyai Pengaruh Yang Amat Besar Dalam Mana-Mana Masyarakat Tempatan Dimana Mereka Berkhidmat.
3. Kadangkala Kita Mendengar Rungutan Guru Mengenai Beberapa Perkara Yang Berkaitan Dengan Kebajikan Mereka,Dan Ini Cuba Dipolitikkan Oleh Manusia Peliwat Nih.,(Udang Sebalik Batu),Yang Secara Terang-Terangan Cuba Untuk Mahu Menipu.

Amat Malang Sekali Apabila Umpan Manusia Liwat Nih Tidak Termakan Oleh Golongan Pendidik.Wajarnya Juga,Anuar Patut Tahu Bahawa Semua Guru,Mereka Ini Sangat Mencintai Bidang Yang Mereka Ceburi Dan Sanggup Melakukan Pelbagai Pengorbanan Bagi Membantu Pelajar,Dan Memastikan Mereka Menjadi Manusia Yang UngguL Dalam Soal Dunia Dan Akhirat Serta Tahu Apa Dosa Liwat Dan Sebagainya...!!!.

Mungkin Manusia Anuar Nih Tidak Sedar Bahawa,Kenyataannya Yang Begitu Semakin Menampakkan Satu Penghinaan Kepada Golongan Pendidik (Dengan Harga RM500),Walaupun Sebelum Ini,Golongan Guru Sentiasa DipandanG Mulia Oleh Mata Masyarakat.Pakatan Pembangkang Jangan Memperlekeh Dan Memandang Rendah Kepada Guru,Kerana Mereka Yang Telah Berjaya Melahirkan Manusia Profesional Samaada Peguam,Doktor,Ahli Perniagaan,Wakil Rakyat Dan Sebagainya.

Kepada Semua Pakatan Pembangkang Yang Ditunjangi Manusia Liwat,MJ Ingin Mengingatkan Mungkin Mereka Terlupa Bahawa Mereka Pernah Termakan Budi Dan Jasa Guru.Tetapi Janganlah Lupa Bahawa Menghina Dan Memandang Rendah Kepada Sesiapa Sekalipun Adalah Perbuatan Yang Amat Tidak Wajar Dan Tidak Sesuai Dilakukan Walau Apa Pun Niat Dan Tujuannya Sekalipun.

Mungkin Juga,MJ Berani Katakana Bahawa Golongan Guru Ini Tidak Sanggup BerPMkan Manusia Yang Buruk Dan Rendah Sifat Moralnya.Hanyir,Hanyir Dan HanyiRRRRRR...Baunya.!!!!.Ada Baiknya,BertaubatLah Seperti Saranan Zulkifli Nordin Dan Kembalilah Ke PanGkaL Jalan Yang Punyai Nur Dan Cahaya.




Apapun,SELAMAT PAGI CIKGU...!!!.

1 ulasan:

  1. Ahli Jawatankerja Kerja PAS Pusat, merangkap Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad menyatakan bahawa imbuhan RM500 untuk guru adalah suatu penghargaan kepada warga pendidik dan bukanlah suatu tindakan politik murahan bagi meraih undi mereka pada PRU akan datang.

    BalasPadam