Isnin, 27 Disember 2010

Kalau TidaK Menghasut Rakyat,Bukan Si Mahpus OmaR La Bebb...!!!,Cakap Jer Lebih....!!!.

Kini Mahfuz OmaR Mula Sedih Serta KesaL Dan Tidak Sampai Menangis
Apabila Pemberian Bonus Kepada Warga Felda Dianggapnya Amat Sedikit 
Yang Tidak SetimpaL Dengan Perolehan Yang Sebenarnya.
Beliau Juga Menyeru Agar Semua Warga FeLda Bangun Dan Bangkit Untuk Memperjuangkan Hak MasinG-MasinG Kerana,"Perolehan Sebenarnya BESAR,Dan Ianya Lebih Bersifat Penindasan Kepada Peneroka
".Gomo Mahpus Gomo...!!!.

Menurutnya Juga,Selaku Naib President Pas Mereka Amat Terkilan Dan Berduka Cita Bila Golongan Peneroka Di Perlakukan Sedemikian Yang Sikitpun Tidak Menghargai Keringat Serta Penat Lelah Peneroka Bila Mana  Hanya RM400 Sehingga RM1200 DiBerikan Kepada Golongan Ini.

Walaupun Mempunyai Sikap Lantang,Tetapi Apabila Perkara Sebegini Mahu Di Isukan Yang Semakin Menampakkan Lebih Berpolitik Dari Membela Rakyat Yang Diwakilinya,Semakin Hampeh Sikap Sebenar Si Mahfuz Nih.Andaikata Kalau Si Mahpus Ni Pegang Felda Confirm Felda Boleh Bankrap.Dapat Duit Belanja,Ada Duit Belanja Yang Penting Orang Felda Akan Rasa Terus Jadi Kaya Raya Dalam Masa 24 Jam Dan Akan Kata PAS Tadbir Lagi Hebat.Walhal Duit Dan Kantung Felda Jadi Kosong Dan Bankrap...!!!.

Hairan Bin Ajaib...Aritu Bising Puak-Puak Pas Celako Nih Siap Cakap Felda Dah Bangkrap..Arini Tak Setuju Pulak Dengan Bonus Yang BakaL Diberi...Kalau Bangkrap Tak adala Bonusnya.Mungkin Juga Untuk Berdepan Dengan PRK TenanG Dan PRU Nanti,PAS Sekarang Cuba Dan Lebih Nak Pancing Warga FELDA Menyokongnya.Tanpa Warga FELDA,PAS Sudah Jangka Dia Akan Lingkup Dalam PRU Nanti,Khasnya Di TenanG.Mungkin Mahpus Suruh Bagi Bonus Macam Syarikat Pasir Selangor Tu Kot?

Tahukah MAHFUS Setiap Peneroka Felda Adalah Pemegang Saham Felda..!!!.Setiap Orang (Peneroka) Ada Saham Dalam Felda,Kalau Felda Mengaut Keuntungan,Bermakna Keuntungan Dalam Saham Akan Di Agihkan Mengikut Jumlah Saham Si Pemegang,Tapi Yang Menariknya Lagi MAHFUS....Dapat BONUS Lagi Dan Kebanyakan Ahli Felda Yang Dapat BONUS Sikit Tu Adalah Golongan Yang Dari Pagi Sampai Malam Duduk Kedai Kopi..(Yang Kebanyakan Penyokong Tegar PAS) Malas Beruseha Hantar Hasil,Yang Rajin Dapat Lah Habuannya,Yang Malas Macam Tu Lah Sampai Tua.Alhamdulillah Tahun Ni Ramai Orang-Orang FELDA Kebanyakkan Telah Mampu Menunaikan Haji.Itu Lah Berkat Useha Tun Abdul Razak Untuk Orang Melayu...!!!, You dan Nik AjiS Wat Ape Plak?? 

Untuk Pengetahuan Mahpus,Bagi Orang FELDA Dapat Bonus RM1200 Tu Adalah Terlalu Banyak Dan Ramai Mereka Yang Bersyukur.Jika Nak Dibandingkan Dengan 20 Tahun Dulu,Tiada Langsung Bonus.Kerana Pada Masa Itu Getah,Sawit Harganya Terlalu Rendah,Dan Hidup Boleh Dikatakan Kais Pagi Makan Pagi.Tapi Berkat Dengan Kesabaran,Ketekunan,Dan Beruseha,Akhirnya Sekarang Rata-Rata Warga Felda Sudah Berada Diluar Kemiskinan.Pergi La Melawat Di Felda-Felda,Semua Rumah-Rumah Peneroka Sekarang Dah Ada Yang Bernilai Ratusan Ribu Kalau Nak Disamakan Dengan Harga Semasa.Mungkin MAHFUS Mana Tau,Dulu Dia Kerja Kerani Sekolah Je,Tu Pun Kerajaan Yang Bagi Gaji.Cuba Tengok Muka Dia Tu,Muka Orang Pandai Ke Macam Tu...!!!.

Kita Perlu Berusaha Untuk Membenteras Segala Pembohongan Dan Fitnah Bersifat Gila Sebegini.Melayu Islam Perlu Bangkit Untuk Mempertyahankan Diri,Dari Terus Di Nodai Oleh kata-Kata Manusia YanG Begini.

Kepada Mahpus,CukupLah Merapu Yang Entah Apa-Apa Kerana Semakin Buruk Menampakkan Sikap Dan Sebenarnya Perangai Buruk Kamu.Besyukurlah Wahai Warga Felda...Rezeki Yang Allah Limpahkan.Ingatlah Sejarah Bagaimana Pertama Kalinya Peneroka Ini Langkah Kaki Memasuki Felda Dan SekaranG Ni Semua Udah Ada Pada Mereka,Dan Alhamdulillah...!!!.

  ~Tahniah Kepada Isa Samad~
Pengerusi Felda Yang Baru Berkuatkuasa 01 Januari 2011

7 ulasan:

  1. Apa perlu dilayan Naib Presiden yg SRP pon tak lulus??????Kita dah tahu betapa rendahnya dia punya tahap pemikiran,sampai SRP pon x lulus,toksah le layan apa yg kuar dari mulut dia.kesian dia.

    BalasPadam
  2. Tengok rumah orang lain berbagi hadiah dia kata tak cukup dan tak setimpal. Rumah sendiri bukan kata bagi hadiah dia sedut keringat rakyat itu dia tak nampak.

    Mengapa dulang paku serpih mengata orang dia yang lebih.

    BalasPadam
  3. macamana pas boleh pilih orang macam ni jd pemimpin partinya, bila keluar saja perkataan dr mulutnya semuanya menggambarkan betapa rendah dan bodohnya fikiran beliau dan ini secara tak langsung menggambarkan betapa bodohnya mereka yang memilih beliau. tolonglah mahfuz, ubahlah sikit cara kau cakplah dengan bahasa yang elok kerana itu kan tuntutan agama drpd guna bahasa yang keji, gaya bahasa yg marah2 itu kan lebih mirip kepada perangai iblis..satu lagi janganlah semua benda kau nak politikkan sudah2 lah tu, bantulah rakyat pokok sena kerana merekalah kau jd pemimpin, bantulah mereka ye mahpus..

    BalasPadam
  4. apsal mahfuz ni lidah cam bewak kabuk?????
    hari tu kata felda bangkrap, ni tak setimpal perolehan plak, cakap bohong cam parrr.....insaflah...!!!,itu lah pembangkang kerjanya asik membangkang ,
    memang dasar pembangkang ,cakap pun lintang pukang sekejap bengkrap sekejap untung besar ..Org PAS ni jadi wakil rakyat....dari pagi sampai kepagi esoknya hanya memikirkan ape isu nak cakap...hari hari macam tu...amanah rakyat yg memilihnya langsung dia orang tak ambil port.Dia tahu dia tak kan dpt tawan putera jaya....itu yg janji macam orang tak suiman tu.....janji yg ditabur semata nak menghabiskan sisa2 perjuangan nafsu si nuar...orang dah nak terlungkup ni memang selalu buang tabiat.

    BalasPadam
  5. yer betol tuh...!!!,menurutnya lagi,""Jadi dengan pengagihan bayaran bonus yang terlalu kecil itu kepada peneroka, ia merupakan satu penindasan kepada para golongan tersebut."Itu semua berlaku kerana penyelewengan Felda dan para pemimpin BN. Kalau tidak kerana penyelewengan Felda dan pemimpin BN, para peneroka tidak akan diberikan bonus sekecil itu,".Hampeh dan MULUT JAMBAN SI MAHPUSS NIH..!!!,

    BalasPadam
  6. Inilah bezanya org PAS ngan org BN. Org2 BN, tolong lah yer.... Sgt2 lah gua minta tolong, jgnlah jeles yer... Kami org2 PAS kalu pun buat salah, tuan Guru kami bole ampunkan. Utk org2 BN, tuan Guru kami kata... bole jgak... bole blah! Apa salah ato dosa pun, kecil ato besar, bole settle punye... So tunggu apa lagi... Joinlah PAS, tanpa Was Was...

    BalasPadam
  7. kami org2 BN n UMNO sangat bersyukur..sbb kami x sesat..Salah dan Dosa kami Allah yg mengampunkan. jadi terlepaslah kami dari Neraka Allah..Kepada FELDA aku doakan terus berjaya.. Aku tahu btpa susahnya FELDA mencari duit tuk memberi bonus kepada warga FELDA..walaupun hakikatnya segelintir yg dok kedai kopi main dam aji, bejudi dan macam2 lagi yg turut dapat faedah tanpa memberi keuntungan langsung kpda FELDA..dan mereka tu lh yg dok sokong PAS & PR.. semoga FELDA terus berjaya..Thanks kerana menyediakan skolah2..sekolah berasrama penuh..masjid..kemudahan jalanraya..dan kemudahan awam lain untuk anak bangsa di felda..

    BalasPadam