Ahad, 12 Disember 2010

Kini Nik AjiS Mula KeliRu.Kepada Siapa Mesti Mewariskan Jawatan MB,Sebelum Dia.....

DALAM Tempoh Beberapa Hari Ini,Isu Siapa Yang Bakal Menggantikan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat Sebagai Menteri Besar Kelantan ‘Amat Hangat’Diperkatakan Disini Dalam Keluarga Terdekat Bagi CaloN-CaLon Yang LayaK Biarpun Mursyidul Am Pas Masih Hidup Lagi Walaupun Keadaan Kesihatannya Amat Terganggu,MakluMlah Kerana Sudah Tua banyak Pula PenyakiT Yang Ada.Namun Begitu Sampai SekaranG Nik AjiS Enggan Memberi Sebarang Isyarat  Siapa "CaLon PiliHannya" Bagi MengeLakkan PerBalahannya Walaupun Terus Di DesaK Oleh TanGan Yang Ke TiGa.MungKin Ada Upahan Kot.SoBar Tok Guru Dehh..!!!.

Sebenarnya,Isu Desakan Pengunduran Nik Abdul Aziz OleH Pihak Tertentu Dengan Menggunakan Isu Beliau Sudah Tua,Bukanlah Isu Baru Di Sini Khasnya DaLam KepimpiNan Pas Itu Sendiri,Malah Bermula Sejak Selepas PRU Lagi Dan Mula Diperkatakan Termasuklah Bermula DengaN Pilihanraya KeciL ManiK Urai Serta GaLaS,Tetapi Setakat Ini Belum Ada Petanda Yang Jelas Akan Meninggalkan Jawatan Itu Yang Mula Disandangnya Sejak Tahun 1990.Kepada CaloN Yang Mula Berangan Jawatan Tersebut,SedaR lah Tok Guru Masih Hidup Dan Mampu Laksanakan Tanggungjawab Di Sini.
 ~Sebagai Persediaan MB,Hussam Udah Punyai BodyGuarD NeGroO Wooo~

Team Tertentu Sudah Wujud Dalam Pentadbiran PAS SekaranG.Setakat Ini Ia Berkisar Kepada Tiga Orang Yang Melibatkan Dua Team,Yang Antaranya Adalah Timbalan Pesuruhjaya Pas Kelantan Iaitu Datuk Ahmad Yakob,Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah (Team Dua) Dan Datuk Husam Musa (Team Pertama).Ahmad Yakob Adalah Timbalan Menteri Besar YanG Kurang MenyerLah Dari Segi Kerja Buat,Manakala Nik Amar Dan Husam Adalah Exco Kerajaan Negeri Kelantan.

Antara Mereka Berdua Nih,Hussam Lah Antara Yang MenyerLah Dan TerserLah Apabila Berjaya Pada Pandangan Tok Guru Dengan Melaksanakan Expo ChenG Ho,Walaupun Projek KambinGnya Sebelum Ini Terbengkalai Dan Melibatkan Penggunaan Wang Negeri Yang banyak.Kononnya Untuk Rakyat Dan Diam Begitu Sahaja.Melalui Expo ChenG Ho,Yang Baginya Bagi Menarik Minat Pelabur Luar,Tetapi Dulu Dan Sekarang MungKin Seterusnya BeginiLah Kelantan Yang Anda Semua KenaLi Yang Terus Berada Dalam Pelbagai Kemunduran Dari Segi Pembangunan Dan MeteriaL.
 ~Nik AmaR Tetap Tersohor Dengan Orang Tua MuluT LezzeR..~

Walaupun Sebelum Ini, Husam Sering Disebut-Sebut Sebagai Pengganti Nik Abdul Aziz Yang Mungkin Menyinggung Perasaan Nik Amar,Tetapi Kenyataan Tahun Lepas Beliau Pernah MenyeBut,"AmBo Tok Ser Kalu Di CaLonkan Jawatan Menteri Besar.Dan Tak Mungkin Nama Ambo Naik.Semuanya TerpuLanG Kepada Tok Ghuru".

Sejak Pas Menguasai Kelantan Pada Tahun 1990,Slogan ‘Membangun Bersama IslaM,Bersama Kepimpinan Ulamak’Adalah Menjadi Daya Penarik Utama Bagi Membolehkan Pas Terus Bertahan Sehingga Kini.Pas Mendapat Sokongan Di Kalangan Rakyat Kerana Corak Kepimpinan Ulama Yang Diketengahkan,Dan Seterusnnya Membelakangi SoaL.Pembangunan Rakyat Yang Konon Bagi Mereka Menambahkan Lagi Maksiat Dan Kegiatan Haram Seumpamanya,Bagi Mereka.

Inilah faktanya. Oleh Itu Apabila Orang Bercakap Mengenai Pengganti Nik Abdul Aziz (Jika Pas Masih Diberi Mandat) Maka Perkara Pokok Yang Paling Utama Untuk Dipertimbangkan Ialah Individu Berkenaan Mesti Berlatar Belakangkan Agama,Jika Tidak Maka Pas Kelantan Perlu Menggugurkan Slogan ‘Bersama Kepimpinan Ulama’ Tersebut.Siapa Yang Layak Selepas Tiadanya Nanti,DaLam PentaDbiran PAS Seterusnya.Kesinambungan Yang Berbeza,Maka PAS Terus Terperangkap DaLam Kata-Katanya,"Kepimpinan Ulamak,Membangun Bersama Isle'.ItuLah Yang Mula Di Percakapkan DiSiNi Sekarang..!!!.

Jika Pas Hendak Memilih Mereka Yang Bukan Berlatar Belakangkan Ulama,Maka Mereka Juga Harus Bersedia Untuk Berhadapan Dengan Penolakan Rakyat Terutamanya Penyokong Atas Pagar Yang Selama Ini Begitu Bangga Apabila Melontar Undi Kepada Pas Di Kelantan Kerana Memahami Uama Akan Terus Memimpin Negeri Itu.

Kalau Kepimpinan Ulama Mahu Dikekalkan Maka Pas Kelantan Hanya Mempunyai Dua Pilihan Sahaja Sama Ada Memilih Ahmad Yakob Atau Mohd Amar.Persoalannya Sekarang,Bagaimana Dengan Husam??,Kesian Jugak Pada Dia.Kepimpinan Ulamak Muda,"Senang BasoR DaN MudaH BerkiRo".

Hussam JangaN Terus Berdiam Diri,Ketika Nik AjiS SakitLah Patut TonjoLkan Diri.SekaranG Nik AmaR dan YaacoB SudaH Tua Yang Punyai Tua Pemikiran Dan Idea PentadBiRan.ApapuN Hussam Kena Tunjuk Baik Dan Banyak Zirah Di Rumah Tok Guru.Insyaallah Berjaya.Sekarang Hanya Menampakkan Hanya Nik AmaR Yang Banyak Kali SoLat Jumaat Di Pondok Tok Guru Serta Membawa Anak-Anak Dan Keluarga Di Sana.HussaM Kena Berusaha..!!!,Usaha TanGGa Jaya.GoOD LucK..!!!

1 ulasan:

  1. BRO..DIA PUNYA SKUAD PAKAI SERBAN BESAQ,HANG TAK TAKUT KAA...TAPI BEST CERITA.TQ..

    BalasPadam