Isnin, 24 Januari 2011

Apabila Mala Dan Din Puduraya Bersuara,Maka Besar MenggunungLah Janji Mereka.TakkbiirrR...!!!

Suasana PRK Tenang Kini Semakin Hangat Apabila Masing-Masing Calon Yang Bertanding Samaada Pihak Pas Mahupun Umno Sendiri Sudah Mula Menaburkan Pelbagai Janji Manis Untuk Meraih Sokongan Dan Undi Pada Minggu Depan.Persoalannya Sekarang Mampukah Untuk Melunaskan Janji Yang Ditaburkan Pada Hari Ini Dari Segi Konsep Dan Keupayaan.Apa Yang MJ Di Kelantan Terkilan Adalah janji Yang Ditaburkan Oleh Pas Yang Lebig Bersifat Umpama "Memberi Gula-Gula Kepada Kanak-Kanak".

Bagi Kami Di Kelantan Janji Pas Ini Lebih Bersifat Mulut Busuk Sahaja.Apa yang Ada Dari Segi Pembangunan Di Kelantan Setelah 22 Tahun Pas Celako Tadbir Urus Kelantan Disini ??.Nak Kata Menyediakan Kemudahan Kerja Kepada Golongan Muda Jauh Api Dari Panggang.Semua Tahu Bahawa Ramai Anak-Anak Muda Belia Kelantan Terpaksa Berhijrah Ke Bandar Untuk Mendapatkan Peluang Kerja Bagi Menyara Keluarga Di Kampung.

Adakah Dengan Kenyataan Tok Guru Yang Paling Lawak Pada Tahun 2010 Bahawa Kelantan Sudah Mencapai Negeri Maju Dan Bakal Menyediakan Peluang Kerja Kepada Golongan Muda Dengan Kini Sudah Mula Wujudnya Mydinn,KB Mall,Tesco Dan Giant Yang Dalam Pembinaan Ia Sudah Mencapai Tahap Maju Dan Mampu Bekal Peluang Kerja.??.

Rakyat Tenang Kena Peka,Janji Pas Hanya Lebih Indah Kabar Dari Rupa.Tertarik Sekali Apabila MJ Lihat Keratan Berita Kenyataan Dari "Tuan Din Puduraya" Bahawa :-,
Antara Janji PAS Kepada Penduduk Di Tenang Yang Semakin Terbukti 
Dasar Hipokrit Hidung Belanng Mereka.
Kata MP Kubang Kerian Ini,"Cikgu Mala Berjanji Sekiranya Pakatan (PAS) Menang,Maka Beliau Akan Lebih Berusaha Untuk Membawa Balik Pelbagai Bentuk Projek-Projek Pembangunan Ekonomi Ke DUN Tenang Yang Akan Membuka Peluang Pekerjaan Kepada Penduduk Tempatan.Usaha Ini Akan Mengurangkan Penghijrahan Golongan Muda Ke Luar Bagi Mencari Pendapatan.
Lihat Kedah.Berapa Banyak Pelaburan Ekonomi Diusahakan Kerajaan Negeri?Jika Tanpa Usaha Barisan Nasional Sebelum Ini,Kedah Turut Menerima Dan Mengalami Nasib Yang Sama Seperti Rakyat Di Kelantan.

Berhatilah Dengan Wadah Politik Dan Perjuangan PAS Yang Menampakkan Sangat Kepada Anti  Pembangunan Dan Pelaburan Dalam Jangkamasa Yang Panjang Untuk Penjanaan Kegiatan Dan Pertumbuhan Ekonomi.Berapa Banyak Pelaburan Disifatkan PAS Sebagai Pembaziran Dan Dihebohkan Yang Hanya Untuk Menguntungkan Kroni? 

Mereka Sepatutnya Tingkatkan Kegiatan Ekonomi Di Kelantan Dahulu Sebelum Menjanjikan Rakyat Di Negeri Lain Terutamanya Johor Tentang Perkara Yang Mustahil Bagi Mereka Untuk Tunaikan.
Dan Apa Yang Menarik Sekali Adalah Bilamana Kenyataan Puan Mala Calon Pas Bahawa,Kemenangannya Di Tenang Akan Diusulkan Agar Segala Kenaikan Harga Barang Akan Segera Diturunkan Apabila Suaranya Berada Di Sidang DUN Johor.Kah Kah Kah Kah kah...Ya Allah.Apasal mangkuk Sangat Pemikiran Otak Bekas Guru Nih.Buat malu kaum Saja.

Puan Mala Sedar Tak,Malaysia Sekarang Di bawah Kerajaan Siapa.Begitu Jugak Pentadbiran Negeri Johor.Andaikata Razeki Puan Mala Berhasil Dengan Letaknya jawatan Untuk Mendapat Status YB Mustahil Ia Dilaksanakan Juga.Berapa Kerat Kaum Pakatan Haram Dalam Sidang DUN Johor..???.Masyaallah Punya Tahap Pemikiran Otak.

Apapun Kepada Semua Pengundi Tenang,Tabahkan Hati Dan Semangat Anda Semua Untuk Terus Memberi Kesinambungan Corak Pentadbiran Dun Sana Seperti Sebelum Ini.Jangan Ingat Memangkah Pas Dapat Terus Tiket Ke Syurga.Percayalah Ianya haya Tipu Daya Sahaja.

Berpolitik Dengan Pas,Banyakkan Guna Otak.Jangan Nafsu dan Janji Syurga Dan Baik Saja.



P/s : Sokong Islam Anda Selamat.Percayalah Menyokong Perjuangan Parti Bulan Maka Demo Akan Berada Dalam Keadaan Kesesatan...!!!.

1 ulasan: