Isnin, 3 Januari 2011

Bila Tok Guru Vs KAFA = ?

Tahun 2010 Kami Rakyat Kelantan Tersenyum Bangga Bila Buat Pertama Kalinya Pasukan TRW Menjulang Buat Kali Pertamanya Piala Malaysia Walaupun Pada Tahun Sebelumnya Kecundang Dengan Pasukan Negeri Sembilan.Sudat Adat Dalam Apa Jua Pertandingan Ada Kalah Dan Menang.Melaui Sukan Bola Ini Sedikit Sebanyak Menampakkan Golongan Muda Belia Kelantan Memberi Komitmen Dan Sokongan Padu Bilamana Sanggup Membuat Rombongan Dari Kelantan Ke Bukit Jalil Secara Beramai-Ramai Untuk Memberi Sokongan Dan Sorakan Semangat Kepada TRW.

Memandangkan Semangat Bola Yang Mula Ditunjukkan Kepada Golongan Muda,Selaku Presiden KAFA,Hari Ini Tan Sri Anuar Musa Bersama Golongan Muda-Belia Melahirkan Rasa Kecewa Apabila Keengganan Kerajaan Negeri Kelantan Bersama Perbadanan Stadium Tidak Menyahut Saranan KAFA Melalui Surat Tunjuk Minat "KAFA Sanggup Bayar RM10 Juta Untuk Pajak Stadium Sultan Mohammed IV"..
 Tanpa Mengira Pahaman Politik,Ramai Golongan Ini (Muda-Belia) Bersetuju Dengan Langkah Yang Dihajati Oleh KAFA Memandangkan Pajakan Tersebut Bukan Untuk Selama-Lamanya,Kerana Hanya Melibatkan 30 Tahun Sahaja.

Adakah Kerajaan Negeri Sekarang Suka Melihat Keadaan Stadium Yang Begitu,Yakni Berada Dalam Keadaan Segala Kedaifan Serta Kekurangan Dalam Semua Kemudahan Dan Infrastruktur Berbanding Dengan Stadium Di Negeri Lain?.Kepimpinan Kelantan Harus Bukak Mata Dan Jangan Bukak Serban Bahawa,Pasukan TRW Kini Semakin Menunjukkan Sinar Corak Permainan Bilamana Khairul Fahmi Che Mat Bersama Shahrul Idlan Talaha Bersama Pemain Kebangsaan Bersama Menggondol Piala AFF Suzuki 2010.

Secara Tidak Langsung Martabat Bola Sepak Kelantan Bersama TRW Terus Diungguli Dan Tidak Mustahil Suatu Hari Nanti Stadium Sultan Mohammed Ke IV Akan Bertukar Wajah Dan Dari Segi Perkhidmatannya Ia Amat Mampu Mengendalikan Sukan Bola Sepak Yang Berprestij Samaada Dari Dalam Dan Luar Kelantan Khasnya.

Dalam Penerangan Presiden KAFA Juga,Beberapa Pihak Lain Telah Menyatakan Persetujuan Untuk Menjadi Rakan Kongsi KAFA Yang Bersama-Sama Membantu Menaiktaraf Stadium Itu Jika Kerajaan Negeri Bersetuju Dengan Cadangan Tersebut.

Nak Kata Kerajaan Negeri Mampu Melaksanakannya Pengubahsuaiannya,Sampai Sekarang Kalau Dilihat Sepanjang Konsert Ambang 2011 "Tok Guru-WaLiBanD" Rumput Memanjang Dalam Stadium Dan Makin Menunjukkan Sifat Sebenar Kawasan Padang Ragut.Dimana Caknanya Kerajaan Negeri Terhadap Stadium Tersebut..??.Kecek Jer Lebih.

Kini Juga Ramai Yang Mula Beranggapan Bahawa,"Pelek Dan GanjiL Bakpo Dan Kenapo Kerajaan Negeri Enggan Menyahut Seruan Tersebut".Adakah Kerana Hilangnya Tonggak Seperti Indera Putera,Akmal Rizal Nor Farhan Serta Hairuddin Dalam Barisan TRW...??.
Tak Mustahil Kami Rakyat Kelantan Akan Mula Menampakkan Seri Stadium Tersebut Bila TRW BerTuankan Si Hussam Mussa Saudagar Kambing Separuh Jalan Sewaktu Masa Dahulu.

Kerajaan Negeri Harus Peka,Gelombang TRW Mula Mekar Kepada Semua Kami Rakyat Kelantan Tak Kira Tua Mahupun Muda..!!!

Takkan Tok Guru Dah Lupa Bahawa,Tok Guru Pernah Kata,"BERSUKANPUN SATU IBADAH..."???.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan