Isnin, 17 Januari 2011

Peraturan Baru Buat Cikgu Mala,Jangan Cuba Untuk LanggaR...!!!.

Selaku Bekas Seorang Guru,Cikgu Mala Perlu Lebih Peka Dan Wajar Mematuhi Undang-Undang Semasa.Untuk Pengetahuan Cikgu Mala Jugak,Tempoh Berkempen Adalah Selepas Penamaan Calon Dan Bukannya Sekarang.Nak Jadi Seorang YB,Corak Pemikiran Kena Berubah Sebelum Rebah.Ini Bukan Dalam Kelas KBSR Mahupun KBSM,Tetapi Melibatkan Hasil Sebuah Kepimpinan Untuk Masyarakat.Ada Faham...!!!.

Memanglah Betol Pada Pandangan Pas Kepada Rakyat Sana Bahawa Calon Mereka Adalah Seorang Yang Mempunyai Kematangan Dan Seorang Anak Tempatan.Tetapi Dalam Konteks Undang-Undang,Cikgu Mala Nih Tak Berdisiplin Dan Mematuhi Peraturan.

 

Walaupun Terlampau Excited Dari Seorang Guru Diploma Perguruan Malaysia Untuk Menempa Nama Keperingkat Yang Lebih Tinggi Untuk Bergelar Seorang YB,Undang-Undang SPR Dan Tatacara Etika Pilihanraya Wajiblah Diketahui.Dan Cikgu Mala Jangan Cuba Nak Tunjukkan Besar Kepala.Beginikah Sifat Anda Wahai Cikgu Mala Semasa Bergelar Seorang Guru Semasa Menjawat Jawatan Tersebut Suatu Masa Dahulu..???.Memang Sah lah Hang Ni Tadak Disiplin.

 

Untuk Pengetahuan Cikgu Mala Juga,SPR Menetapkan 22 Januari Ini Sebagai Tarikh Penamaan Calon Dan Pengundian Yang Maksudnya Rakyat Tenang Memangkah Undi (Buang Undi) Adalah Pada 30 Januari.

 

Ianya Berbeza Dan Bercanggah Bila Pagi Ini,Selepas Di Umumkan Semalam,Cikgu Mala Sebagai Calon Pas,Dia Dah Mula Keluar Berkempen Di Pekan Tenang.Mungkin Baginya Yang Telah Diasuh Oleh Pas Untuk Sentiasa Membelakangi Undang-Undang,Perkara Sebegini Langsung Diabaikan.Jangan Sangat Bersifat Melanggar Peraturan Dunia,Dapat Pahala Dan Ganjaran Syurga kotttttt.Kepada Cikgu Mala,Itu Tidak BetoL...!!!.

 

Untuk Pengetahuan Cikgu Mala,mengikut Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954,Tindakan Akan Dan Boleh Diambil Jika Berbuat Demikian.Jangan Nanti Tindakan Diambil Maka Kerajaan Dan SPR Pulak Yang Akan Dipersalahkan,Sedangkan Ia Adalah Kerana Silap Diri Sendiri.Kan Nanya Bila Hajat Dari Seorang Guru Untuk Bergelar YB Tidak Kesampaian Bagi Mengubah Corak Dan Hidup Dan Masa Depan.

 

SPR menetapkan 22 Januari ini sebagai tarikh penamaan calon dan pengundian pada 30 Januari. Kerusi DUN itu kosong berikutan kematian penyandangnya Datuk Sulaiman Taha pada 17 Disember lalu. 

 

Jom Kita Layan 1st Kempen Cikgu Mala.Heheehehehe...Mantoppp...!!!

 MJ Sikit Nak Kritik Ucapan Sulung Cikgu Mala,

Penampilan Diri Sebagai Seorang Muslimah Memang Bertepatan Dari Segi Pemakaian,Tetapi Dari Segi Pengucapan Ianya Lebih Bersifat Konsep Ucapan Pengerusi Majlis Untuk Sambutan Hari Guru Di Peringkat Sekolah Dan Mesyuarat PIBG.Kalau Boleh,Kelantangan Dan Penggunaan Teks Jangan Sangat Terikut Kerana Hasilnya Seperti Video Diatas.Apapun Jangan Lupa Tarikh Untuk Mulakan Kempen Dan Selamat Pagi YB Cikgu Mala.Ha ha ha...!!!.

 

Untuk Pengucapan Kali Ini,MJ Bagi Markah....

5

Anda Pulak,Bagaimana...???.Komen Lah.Hehehehehehehe.... 

9 ulasan:

  1. dia lupa la tu...dia ingat mesyuarat PIBG kot...!!!!hu3....tu pun jangan...lambat lepa nak jadi calon!!!!

    BalasPadam
  2. aku bagi kat dia 10/20,000 he he

    BalasPadam
  3. macam zaman sekolah pulak.....bila dah kemaruk memang mcm ni la.......renung2 kan

    BalasPadam
  4. aa'aa...!!!.macam ucapan masa mesy pibg kat sekolah masa zaman remaja.saya nak beri 1 mark kot.dah ok apa..

    BalasPadam
  5. keh3... apa daa... buekk malu ajoo...

    BalasPadam
  6. Satu lagi boneka ciptaan PAS. Ucapan tu telah di karang 24 jam sebelum majlis memperkenalkan calon.Kalau itu sahaja teks yang di jaja keliling DUN Tenang @ masa kempen alamat mamposss lah PAS kali ini.

    BalasPadam
  7. sekali dengar macam pertandingan perbahasan atau baca puisi kat sekolah je....keh keh keh.
    aku bagi markah 1/10 je le....

    BalasPadam
  8. hampir-hampir tersebut salam 1Malaysia...

    penutup dgn takbir yang di imam kan oleh seorang wanita...

    lenggok suaranya agak manja...

    BalasPadam
  9. Masyaallah .... apa ke bende calon berucap macam perasmian Konsert Tadika. Apa kena mengena dengan suami lah itulah ini lah... 1/1000000000000000

    BalasPadam