Rabu, 2 Februari 2011

Peluang Kerja Tak Di Sediakan,Nak Berniagapun Sentiasa Di Tipu Tok Guru.Hampehhh...!!!.

Begitulah Suasana Yang Mula Dan Kini Sedang Berlaku Di Kelantan.
Kerajaan Negeri Tidak Perlu Bersikap Sombong Sehingga Mengabaikan Nasib Peniaga Arked Uda Dan Bazar Majlis Perbandaran Kota Bharu (Bazar MPKB).Sekarang Tindakan Kerajaan Negeri Seolah-Olah Menuding Jari Kepada Pihak Lain Di atas Kegagalan Mereka Untuk Memberi Tumpuan Terhadap Kebajikan Rakyat Sebagai Pemerintah Adalah Terlampau Keterlaluan.

“Jangan Salahkan Peniaga Kerana Tidak Mahu Berpindah,Mereka Tidak Mahu Berpindah Kerana Kerajaan Negeri Tidak Menunaikan Janji Mereka.Ini Adalah Bermotifkan Politik,Dan Ia Perlu Diselesaikan Segera Kerana Yang Menjadi Mangsanya Adalah Peniaga Sekarang Ini Terumbang-Ambing,Takkan Sampai Nak Kunci Pintu Kedai Peniaga.


“Sebagai Kerajaan Yang Kononnya AdiL,Dalam Soal Pengambilan Tanah,Kerajaan Negeri Tidak Boleh Bertindak Sewenang-Wenangnya Dan Ianya Perlu Menghormati Undang-Undang Yang Ada.

“Sudah Ada Projek Pembangunan Yang Dirancang Di Situ Dan Sebagai Kerajaan Kita Mesti Selari Dengan Undang-Undang Termasuk Tidak Mengetepikan Kebajikan Peniaga Di Sana,”

Sebelum Ini,Seramai 415 Peniaga Yang Menghadapi Masalah Berhubung Arahan Pemindahan Peniaga Arked Uda ke Bazar Tok Guru. 

Menurut Sumber Dari Rakan SUK Jugak,Kerajaan Negeri Kelantan Akan Mengeluarkan Laporan Audit Badan Bebas Berkaitan Bazaar Tok Guru.Beberapa Exco Dah Bersetuju Agar Laporan Audit Yang Lebih Bersifat Mee segera Dikeluarkan Untuk Menutup Kekecohan Projek Tersebut-Sumber Dalaman PAS-Betul Ker Macam Tu YB Nik Amar..??.

Pakat Sokong Lah Lagi Tok Guru Tuh.Semakin Tua,Semakin Nampak Perangai Buruk Dan Kejam Pada Golongan Peniaga Nih.

Adakah Mungkin Rakyat Kelantan Takut Untuk Melawan Sebarang Tindakan Tok Guru Kencing Diatas Kepala Mereka,Kerana Macam Biasa Tok Guru Udah Berpesan Neraka Menanti Pada Mereka Yang Bersifat Sedemikian.



HamlauU...!!!.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan