Selasa, 22 Februari 2011

ShukRan Mohd Ali Rustam,Kelantan Masih Di Hadapan...

Salam mesra kepada semua rakan Pembaca dan Bloggers sekalian.Tentu ramai yang masih ingat lagi,bila dengan LANTANGNYA terutamanya PAS dalam Pakatan Rakyat yang mempertikaian soal Penubuhan Sekolah Harapan yang seumpamannya di Melaka.

Bagi mereka yang Berotak Udang dan banyak berSifat Lebai di hadapan Umum beranggapan kononnya,melalui penubuhan Institusi tersebut secara tidak langsung kes maksiat dan zina serta pembuangan bayi dikalangan remaja khasnya akan berkembang dengan lebih pesat dan bertambah memandangkan dalam masa yang sama Pihak Kerajaan membantu Kegiatan dan Permasaalahan mereka.

Menurut Nik Ajis juga,Institusi ini adalah tempat berkumpulnya maksiat dan medan ataupun tempat menyelamatkan penzina.Kejinya tahap pemikiran ulamak ni sorang.

Betapa butanya mata dan hati Kepimpinan Ulamak Pas Kelantan yang diketuai oleh manusia bernama Nik AjiS anak Nik Mat nih.Kenapa tiddaknya,kerana MJ masih ingat lagi dalam setiap ceramahnya disini yang berulangkali dan setiap masa Mengutuk,Mengeji dan Mencerca serta Mengecam dengan pelbagai Tohmahan tentang penubuhan Institusi Sekolah Harapan tersebut.

Wahai manusia yang bernama Nik AjiS Bin Nik Mat,Tahukan Demo Bahawa “Kini 65% Penghuni Sekolah Harapan Tersebut Adalah Rakyat Negeri Kita,Kelantan DaruL Naim”,yang kebanyakan Mak Bapak Mereka telah memangkah perjuangan Parti Bulan,yakni Parti Keagungan Demo setiap kali Pilihanraya yang diadakan, yang kononnya mereka akan mendapat banyak syafaat dan kelebihan di dunia dan akhirat apabila memangkah dan menyokong parti bulan...!!!.

Tentu ramai yang tanya kenapa Rakyat Kelantan,sedangkan Institusi Tersebut berada nun jauh di Melaka,betol tak..??.Jawapannya senang jer.Kebanyakan remaja ini selepas tamat persekolahan dan tidak dapat melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi terpaksa berhijrah dan bekerja untuk membantu serta menampung keadaan keluarga yang daif dan hidup dalam serba kekurangan disini bagi membiayai persekolahan adik-adik yang masih belajar.Kerana di Kelantan,sepanjang 21 tahun mentadbir Pas sudah banyak bersifat dayus apabila GAGAL MENYEDIAKAN PELUANG KERJA KEPADA MEREKA.

Tetapi ia tetap dinafi oleh Nik AjiS bahawa Kelantan kini semakin mencapai negeri maju serta akan membekalkan banyak peluang kerja kepada remaja dengan kini wujudnya Tesco,Mydinn Mall,Giant,Billion Shopping Centre dan Hotel Habib di tengah Bandar Kota Bharu.Yang sekali gus kononnya masalah kerja dan pengangguran rakyat dikalangan remaja khasnya dapat diatasi.

Wakakakakaka...Hahahahahaha...nak gelak pun ada dengan kenyataan begini keluar dari seorang MB yang banyak bersifat ulamak serta setelah 21 tahun tadbir urus negeri Kelantan.

Melalui kejutan budaya dan trend baru apabila berada di luar yang jauh dari keluarga,yang asalnya turun tangga rumah untuk bekerja dan membantu keluarga,kebanyakan remaja ini mula terjebak dalam permasaalahan sosial tersebut.Itulah sebab,kalau di lihat kebanyakan mereka remaja yang ditangkap dalam setiap operasi yang dilakukan oleh pihak berkuasa yang tersiar di akhbar dan kaca tv,KEBANYAKAN MEREKA ADALAH RAKYAT KELANTAN,RAKYAT NEGERI SERAMBI MEKAH YANG DIPIMPINI OLEH ULAMAK yang sentiasa di nafi oleh MB tersebut.Bahawa tiada rakyatnya yang bersifat begitu,padahal..hehehehehe,malas nak sebut.

Walaupun Nik AjiS dianggap sebagai manusia pemimpin yang cekap oleh kebanyakan pentaksub tegar air seliparnya,wajar jugak berhati-hatilah semasa mengeluarkan kenyataan dan kato-kato.Jangan sangat bersikap "LAJU MULUT DARI OTAK".Kerana ramai mereka yang akan ketawa.Belajar lah Terima Hakikat Bahawa,KINI DAN KINI 65% Penghuni Sekolah Harapan Tersebut Adalah Rakyat Kelantan,Yang Mungkin Anak sainG Sobbat Kito.

Tahniah kepada Kerajaan Negeri Melaka apabila menyediakan Institusi ini dengan sebaik yang mungkin untuk terus memberi perkhidmatan kepada rakyat kelantan di sana khasnya,yang kini mula banyak terlibat dalam persundalan daripada Kerajaan Kelantan YANG HANYA pandai kritik di dalam KEBEBALAN...!!!.

3 ulasan:

  1. Salam Saudara ... sebenarnya Pusat sebegini telah lama wujud di Kelantan ... dikendalikan oleh NGO yg tiada langsung kaitan dgn PAS ... sebab macam mana PAS nak buat ... asyik duk berceramah 24 jam ... dan juga PAS hidup dalam penafian ... susah nak terima berlakunya keruntuhan moral di Kelantan.

    Sila klik ...

    http://rskelantan.blogspot.com/

    Wassalam.

    BalasPadam
  2. Itu tak penting. Yg sepatutnya tak perlu skolah sebegini. Ini melambangkan kemunduran rohani. Pihak yg ada kuasa yakni BN perlu buat sesuatu yg lebih drastik spt laksana hukuman sebat selepas mereka bersalin nanti. Ini bukan nak aib kan. In...i perlu. Cuma nya mana jantan durjana? Atau bapa durjana? Tgk ikut kes juga. Jika yg teraniaya tak perlu nak sebat. Ini yg kerajaan BN Melaka perlu buat. Memang betul dah taubat akan tetapi bukan nak jadi tuhan dah tertulis sebat. Adalah hikmahnya yang Allah swt sendiri tau. Dan kita manusia memang tak mau pun dan tak sampai hati nak rejam, sebat kenapa? Malahan ada beri sirah kisah nabi s.a.w yg tidak mau laksana hukuman hingga perempuan itu melahirkan kandungan. Sebagai manusia memang sedih. Yang di ketahui ada hudud di laksana di tanah suci mungkin juga Oman. Maka apa salah jika Malaysia juga buat dan setidak nya usul dan bincang ada lah tampak usaha ke arah Islam sebenar berpandu al-quran dan hadith. Nak tanya Agong ada kuasa tak untuk memaafkan banduan? Assalamualaikum.

    BalasPadam
  3. Ada bukti ke semua yang duduk di Sekolah Harapan tu, mak bapak diaorang pangkah PAS?. Ini masalah nasional, masalah sosial tak ada kaitan dengan politik lah. Bengap betul post ni.

    BalasPadam