Rabu, 14 Disember 2011

INI FAKTA :Beginilah Senarionya Di Kelantan.Tempat Demo Macam Mana.??

 
Adakah Dengan Segulung Lulusan Dari Mesir,Dan Sekembalinya Di Malaysia Golongan Ini Boleh Berceramah Sesuka Hati,Kutuk Kerajaan Sana Dan Sini Serta Bebas Menggunakan Ruang Masjid Untuk Berceramah Dan Jual Temberang Mereka..??.Mereka Kena Ingat Walaupun Mereka Berjubah Tidak 100% Kata-Katanya Betol.Sebelum Mencari Kesalahan Orang Lain,Mereka Wajar Cermin Diri Dan Scan Peribadi.
Itulah kini dan senario yang berlaku di Kelantan.
Ikhlas,kawe bukannya nak mengutuk dan mencaci golongan ini.Kawe menghormati mereka kerana golongan ini terdiri dari mereka yang terpilih belajar di seberang laut di kawasan Padang Pasir serta mungkin berpeluang menaiki Unta dan ada juga sesetengah dari mereka mendapat tajaan penuh dari Pihak Kerajaan berbanding kita yang hanya sampai tingkatan tiga yang terus mencari peluang kerja untuk bekalan semasa muda dan tua.Itu jee..
YANG JADI MASALAHNYA,apabila pulangnya mereka dari Mesir yang sentiasa berketerampilan Ala-Arab,SEGERA menggunakan segenap ruang masjid dan surau untuk berceramah.Segelintir mereka bukan berceramah dan kuliah agama semata-mata,tetapi melebihi Politik segala-gala.Kutuk orang itu dan maki orang ini adalah mainan dibibir segolongan mereka.Inilah trend di Kelantan.Apabila mengenali orang kuat politik di peringkat negeri,Maka masjid Pulau Melaka adalah tempat utamanya mereka bersolat.Mungkin nak jadi calon Tok Wakil kot.Hehehehehe...
Kerajaan buat itu salah,ini tak betol sampai bantuan Kerajaan pada golongan tertentu kononnya musykil lagi untuk dimakan.Kononnya pitis tersebut tak mustahil terpias dari duit judi atau cukai-cukai rumah pelacuran yang kini berlambak di Kuala Lumpur.
Mereka kena ingat,Walaupun punyai sedikit kelebihan dan pengetahuan dalam bab agama jangan mudah nak maki dan memperlekehkan orang.Kita respek bila ia digunakan pada jalan dan kaedah yang betol.
Mereka kena bersyukur dengan Penajaan oleh Kerajaan mereka ke sana.Dan Jangan lupa jasa mak bapak di Kampong.Kerana,pada mereka yang tak dapat perolehi tajaan oleh Kerajaan,Mak-Bapak terpaksa gadai tanah jual lembu untuk tujuan itu.
(Walaupun Di Mesir,Mereka Sempat Juga "Bersih")
Sebelum nak kutuk caci maki hamun Kerajaan,TOLONG PASTIKAN hutang pengajian walau tak dituntut WAJIB DIBAYAR.Bukan untuk Kerajaan membeli cincin pada Rosmah Mansur tetapi pada anak cucu kami dan pembaca artikel ini.Wakakakaka...
"Adakah Demo Pergi Belajar,Atau Naik Untaa..???"
 
 

10 ulasan:

  1. ..walau bagaimana pun mereka ini sangat bertuah, bila balik Kelantan akan dilantik menjadi Tok Iman di masjid2 yg dibina oleh kerajaan UMNO-BN, walau pun PAS hanya baru bina 1 masjid. Bila balik Malaysia boleh jadi guru J-QAF yg diilhamkan oleh Pak Lah...lepas tu bila dah senang lenang dan ada peluang mereka kutuk dan maki kerajaan UMNO-BN pula..mereka gigit tangan yg beri makan. Kambing pun tidak gigit tangan tuan dia yg beri makan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI


      Padam
  2. Hang jgn maki golongan kami.kebenaran akn muncul.perjuangan kami krn Allah taala.

    BalasPadam
  3. bangkai gajah depan mata tak nampak...hati kuman seberang benua nampak sangat....tu lah perangai puak2 yg kononya lebih islam dari org lain...

    BalasPadam
  4. kenapa dunia akhir zaman.ada golongan tertentu dan berpuak puak.....firkirkan

    BalasPadam
  5. umno anjing british.bapak mat salleh emaknya entah siapa,dgn itu umno wujud

    BalasPadam
  6. Hidup PAS untuk menghancurkan masa deoan pemrintahan Melayu!!!!

    BalasPadam
  7. PAS sebenarnya parti serpihan UMNO yg ditubuhkan oleh golongan yg tamak kuasa dan tidak sabar untuk naik cepat dalam UMNO. Sepatutnya mereka berjuang dalam UMNO dan berusaha membawa UMNO kearah yg lebih baik, bagi mengelakkan perpecahan sebagaimana yg berlaku kini.

    BalasPadam
  8. Puak2 dapat Ilmu di Negara Arab ni memang camtu..ketrampilan nak rupa Arab ! Lupa diri yang kulit tuh Melayu..

    Bukannya bangsat jadi Melayu ! Kecuali Nik Ajis..apa punya chelaru la Mamat tu ! Kalau ditakdirkan jadi Negro , siap hitam lebam camna ! Kurang2 , kulit sawo matang. Itu tak pa lagi,kalau jadi kerbau..ha, berkubang dalam lumpur la jawabnya !

    Masalahnya, ambil pengajian ugama, balik tak tau nak cari makan ! Ilmu ugama ni pakai LIDAH je ! Lain takda ! Kalau tak jaga, memaki, menghukum, memfitnah, mengata, mengumpat tu yang buat lidah tu jadi faseh !

    Kalau jari telunjuk tu tunjuk kat orang lain..ingat..bahawa jari hantu, jari manis dan jari kelingkin tu tunjuk kat tuan badan tau..jangan tak tau kerana mengaji dah keluar negara !

    Kalau tidak, yang keluar dari lidah tu semuanya PANTAT-MEMANTAT !

    - aku : Budak Jalanan

    BalasPadam
  9. Umno lwn Pas >>>> Umno
    Umno lwn PKR >>>> Umno
    MCA lwn Pas >>>> Pas
    Gerakan lwn Pas >>>> Pas
    MIC lwn Pas >>>> Pas
    MCA lwn DAP >>>> MCA
    Gerakan lwn DAP >>>> Gerakan
    MIC lwn DAP >>>> MIC

    Anda cerbi !!!!

    BalasPadam