Selasa, 23 November 2010

BAGI CHE UDA,KERAJAAN TAK PRIHATIN TANGANI KES BUANG BAYI

 
Menurut Che Uda Che Nik (Ahli Parlimen Sik),Kerajaan Tidak AmbiL Serius Dalam Kes Pembuangan Bayi,Yang Sehingga Kini,Beliau Menyatakan Kurangnya Iklan Bagi Menangi Masalah Tersebut,Sebagaimana Iklan Berhenti Merokok DiMana Billboard Dan Papan Tanda Ada DiSetiap Penjuru Jalan.Mungkin Juga YB Nih Kurang Menonton Talibesen (TV...) Dan Menggunakan LebuhRaya Serta Kurang Membaca Papantanda Yang Ada.Lagi Satu,Jangan Lupa Tonton TV1 Jam 7.55,VideO Klip "Kami Prihatin" Tetap Sentiasa Ada.

Menurutnya Juga Dalam Soalan Tambahan Lisan Sidang Dewan Rakyat,"Kalau Kes Pencegahan Rokok Itu Misalnya Tiap-Tiap Hari Ada Iklan Mengenainya Tetapi Kes Pembuangan Bayi Ini Saya Tidak Nampak Ada Billboard,Papan Tanda,Iklan-Iklan Dalam Televisyen Yang Boleh Mencegah Kes-Kes Yang Saya Sebutkan Tadi,".

Kelakar Jugak YB Sik Nih.Kalau Lah Yea Nak Memboikot Shahrizat Dan Kementeriannya Janganlah Sangat Bersikap BEBAL Begini.Ada Kewajarannya Jugak YB Tambahkan Masa Menonton TV,Kerana Iklan "Kami Prihatin" Yang Terdiri Dari Artis Vateren Dan Terkini Yang Juga Duta Program Tersebut Sentiasa Dimuatkan Pada Waktu Puncak Dan Perdana Sebelum Sesi Berita Jam 8 Mana-Mana Siaran TV Kat Malaysia Nih.
Dan Untuk Pengetahuan YB Sik Serta Penyokong Setia Pakatan Juga,Sebagai Pengamal Media Maya,Alhamdulillah Mj Dapati Ramai Geng-Geng Blogger's Tak Kira Fahaman Politik Mana Sekalipun Di Bumi Malaysia,Ramai Yang Meletakkan Gambar "Kami Prihatin" Di Setiap Penjuru Blog,Yang Sekali Gus Dapat Menyedarkan Kebanyakan Pembaca Dan Pengunjung Blog Tentang Kesedaran Dan Keburukan Perkara Sebegitu.Ada Baiknya Juga,Sebelum "Mahu Menghentam" Kaji Dulu Dan Apa Salahnya Kalau Kemukakan Hujjah Di Dewan Untuk Kesejahteraan Dan Pembangunan Rakyat Daripada Soklan Yang Entah Apa-Apa,Kerana Kami Yang Tengok Pun Banyak Bersifat Kelakar.
Mungkin Juga,Tak Salah YB Sekali-Sekala mengamalkan Naik Teksi.Bukannya   Apa,Kerana Kalau Dilihat Kebanyakan DiSetiap Sudut Cermin Teksipuuunn... TERPAMPANG GAH Poster Tersebut.Terima Kasih,Terima Kasih Dan Terima Kasih Juga Kepada Pak Cik-Pak Cik Pemandu Teksi.

 ~Terima Kasih Dengan Pelbagai Kempen Yang DiJalankan~




 TERIMA KASIH KEPADA SEMUA CETUSAN DAN IDEA SAING SOBBAT DIRUANGAN FB.LUAHAN ANDA MJ LETAKKAN DISINI.SYUKRAN,SYUKRAN,SYUKRAN..!!! 

BERITA LANJUT DIHARAKAHHARAMDAHH..!!! 

1 ulasan:

  1. Namapaknya bila kepentingan politik lebih difokuskan, kenyataan-kenyataan yang keluar menampakkan kecacatan otak sendiri. Heran jugak macam mana orang boleh pilih dia sebagai ahli parlimen.

    BalasPadam