Khamis, 16 Disember 2010

BuaT KecoH Dan GegeR SokMo.PadaN Muka Kena GantunG

Sikap Ahli Parlimen Pembangkang di Dewan Rakyat Pagi Ini Seperti Berada Di Dalam Zoo.Kekecohan Berlaku Sebelum Usul Bagi Menggantung Empat Ahli parlimen Pakatan Rakyat Termasuk Si Ketua Pembangkang,Datuk Seri Anwar Ibrahim Diluluskan.

Anwar berdepan Dengan Tindakan Itu Kerana Didapati Bersalah Oleh Jawatankuasa Hak Dan Kebebasan Parlimen Berhubung Isu APCO Dimana Beliau Mendakwa I Malaysia Tiru I Israel.Suasana Bertambah Hangat Apabila Dibentangkan Usul Menggantung Tiga Ahli Parlimen Pembangkang Lain Yakni Karpal Singh DAP Bukit Gelugor,R Sivarasa PKR Subang Dan Azmin Ali PKR Gombak. 

Mereka Didakwa Melanggar Peraturan Dewan Rakyat Kerana Membocorkan Maklumat Mengenai Butiran Mesyuarat Jawatankuasa Hak Dan Kebebasan Parlimen Berhubung Isu APCO Itu Sebelum Ia Dibentangkan Dalam Dewan Rakyat. 

Mereka Bertiga Didapati Melanggar Peraturan Mesyuarat 85 Iaitu Keterangan Yang Diambil Di Hadapan Sesebuah Jawatankuasa Pilihan Dan Apa-Apa Surat Yang Dikeluarkan Kepadanya Tidak Boleh Disiarkan Oleh Sesiapa Sebelum Jawatankuasa Itu Membawa Penyata Kepada Sidang Dewan Rakyat.

Ketiga-Tiga Terbabit Dianggap Menghina Dan Menyalahi Hak Dan keistimewaan Dewan Rakyat.

1 ulasan:

  1. Gantung jangan tak gantung kalau boleh gantung dengan tali biar lekas sikit mampus terutama sekali si peguam OKU kapal tunda dan si kekasih dayus tu

    BalasPadam