Selasa, 14 Jun 2011

Udah Lama Lanun-Lanun Nih Mengutip Pitis Ahlinya.Tak Apa Kerana Mereka HalaL...

Kawe malas nak komen panjang sangat tentang gambar diatas tuh,yakni berhubung dengan "Pungutan Sedekah" yang Sunnat Muakkad siffatnya sebagaimana yang diwar-warkan oleh BAPAK Pengasas Parti Bulan nih.

Pungutan sedekah ni biasanya di jalankan sekitar Ceramah mereka dimana Pihak Terbabit meletakkan beberapa Biji Tong kosong diantara pintu masuk dan keluar.Dalam masa yang sama juga,sukarelawan mereka bertugas akan diajar untuk berhijrah dari satu tempat duduk ke temmpat duduk yang lain untuk memohon sumbangan,dengan menadah tong ternganga mahukan Beg Plastik.Inilah antara sumbangan yang KINI bersifat kepala otak dia.

Pada kebiasaannya juga,sukarelawan mereka adalah terdiri daripada budak-budak sekolah pondok yang berdekatan dengan Lokasi Ceramah mereka serta diberikan baju T-Shirt percuma bewarna Hijau.

Semasa ceramah dan maki hamun mereka kepada pihak lawan sedang berlangsung,maka wujudlah suara sebagai selingan mahupun iklan daripada Pengerusi majlis,yang ditujukan khas kepada ahlinya agar menderma seboleh yang mampu untuk persediaan dan tabung pergerakan parti mereka.Dakwaan mereka juga kerana Parti Bulan adalah Parti Miskin yang sememangnya tiada dana khas untuk menampung perjuangan mereka.Dan berbeda dengan Umno kerana pada mereka sentiasa mengamalkan dasar rasuah.Hehehehe....

Persoalannya sekarang adalah,selama 21 tahun mentadbir Kelantan dengan tiap-tiap masa menganjurkan ceramah bagi memaki-hamun orang lain,yang dalam masa yang sama tong-tong tersebut ternganga luas,DI MANA DUIT@ PITIS tersebut disimpan..???.

Adakah ianya (Pitis Tersebut) diletakkan di Kampung Pulau Kundur,mahupun Kampung Pulau Melaka.

Kepada pembaca artikeL ini dikalangan MANUSIA PAS TEGAR,PEMINUM AIR SELIPAR,Kirim Salam serta tepuk bahu Tok Ghuru Dan Tanya DIMANA pitis-pitis tersebut diletak..???.Daripada menderma kepada perjuangan Parti karut,yang kini mula bersifat Kebajikan bila bersma DAP yang sah segelintir pemimpinnya Pemakan Babi,elok juga pitis-pitis tersebut diberi kepada golongan fakir miskin yang kini sentiasa bergelimpangan di masjid Muhammadi UNTUK MENDAPAT SESUAP NASI.Dapat juga Pahala dari Bala.
 

Wahai Pemimpin Pas,Demo kena sedar dari mencekik dan terus mencekik darah rakyat nih.Kerana nak dapatkan berkat dan syafaat dengan menderma kepada Perjuangan Parti Tok Ghuru,ramai juga ibubapa yang kini gagal melunaskan yuran sekolah anak-anak tanggungan dan perbelanjaan harian keluarga.

Sebagaimana manusia yang berotak dan berakal,Wajar Lagi Ker Nak Sokong Perjuangan Parti Karut Tersebut..???.
"Dulu,Kononnya Membangun Bersama Islam,Kini Membangunkan Negara Kebajikan Pula Bersama Parti DAPig,Yang Sah Segelintir Pemimpinnya BERSIFAT TEGAR PEMAKAN BABI".Ttttttttuuuuuuiiiiiiihhhhhhh......!!!!!.


Coba tengok,Friend-Friend Tok Ghuru tengah Salai Babi.Sebagai Islam,demo semua mahu lagi ker kepimpinan yang begini...???.

PAKAI OTAK LA BOOOHHHHH ....!!!..

15 ulasan:

  1. kami semua ahli pas memang ikhlas sedekahkan pada perjuangan kami.Lu jgn buat kecoh.mca pun makan babi.

    BalasPadam
  2. mmg, ikhlASSS..IKHLASSS KENA TIPU RMAI2....KAKAKAAAAA..perjuangan apa, satu apa pon x dak hsil perjuangan mu tuuuu..booohhhh...!!!!!ckp satu je bnda bagus utk rkyt yg mu dh buatttt!!!x dakkkk....kakakaaaaaa..haprak..

    BalasPadam
  3. Nanti, ckp ngan mat sa&u, kalo astro naikkan hrga, mu pakat la rmai2 buat demo, jgn plak wt kt msjid, buatla kt, ps ke, sogo ke, kt ger%#a ke, kt ku#l ke....Booohhhh!! Bersih haprakkk!! diri pon x bersihhhh...mangkok...

    BalasPadam
  4. Kalau berani, suruh pemimpin PAS umumkan keputusan audit Tabung Jihad tu. Bagi aku, Arqam adalah lebih baik sebab diaorang pandai manage ekonomi umat Islam, jika nak dibandingkan ngan PAS.

    BalasPadam
  5. parti pas adalah nyata sesat kerana pengikutnya lebih mempercayai fatwa to guru dan pemimpin mrk yang terang2 memanipulasikan ayatQuran jika ia menguntungkan politik mereka drp menggunakan akal yg diberikan Allah s.w.t ...dan herannya nya fatwa mrk selalu berubah2 dan Islam itu berisiko dicemari oleh kesilapan2 yh\g dibuat oleh tok guru mereka..nampak bodoh sgt mereka ni..ikut membabi buta..tak nampak2 lagi....!!!!

    BalasPadam
  6. pada aku..tok nik aziz...adalah ulama yg bodoh drp pak pandir..sebab pak pandir sepandir2 dia pun akhirnya kawin ngan sang puteri..tok nik lak memang tak tau nak memerintah..dah la tak tau memerintah..tak reti nak turun2 lak tu..nah!.. sapa yg gila jawatan nie..ulama sejati x camtu..lately ni kuat merapu,meraban, merapek..tah apa-apa lagi tah...beliau adalah ulama totok dan political animal yang bacul...

    BalasPadam
  7. ajaran parti ajaran sesat..
    1. Haram bekerjasama dgn UMNO sebab ia kafir.
    Sapa PAS nak cop org kafir...Allah ada bagi wahyu ka.. depa bersekongkol dgn Dapig..apa ke jadah pulak..maka org2 Pas juga adalah al kafirun??

    2. Fatwa makan sembelihan org2 UMNO adalah haram dan sembahyang berimamkan org UMNO dalah tidak sah..
    Benarkah disisi Allah s.w.t begitu?
    Tidak nampakkah lagi PAS itu sudah terpesong??

    3. UMNO mengajak kepada perpaduan sesama Islam, tetapi ulamak PAS menentang sekeras-kerasnya..
    Ulamak jenis apakah PAS dan layakkah digelar ulamak?Beginikah cara Islam???

    Cukuplah 3 perkara ni sebagai renungan dan kepada sesapa yg masih sokong Pas dan tok2 gurunya yg jumud..bukalah matamu yg tertutup itu dan bersihkan hatimu yg hitam itu...

    tanpa nama 4:14 ..aku sokong awak!!!

    BalasPadam
  8. memang bodoh tahap babi lah penyokong pas nih.kesiannya ia terdiri dari pakcik-pakcik tua yang memikul bendera parti roket tersebut.apa mahu jadi pada bangsa ku.umur tua,pemikiran muda..

    BalasPadam
  9. EM JAY..bg kawe kenyataan demo melambang TEKANAN dan DESAKAN yg di hadapi oleh UMNO KELATE.. Napok sangat UMNO KELATE ingin bertapak semula bagi memperolehi kepercayaan kepada pucuk pimpinan. Untuk pengetahuan demo, kepercayaan rakyat Kelate pada UMNO dah semakin pudar. Kebanyakan rakyat Kelate dah MENOLAK UMNO kerana sikap HIPOKRIT UMNO. Apatah lagi sesetengah ahli yg bersikap KAKI AMPU / KAKI JILAT yg bertujuan MEMBATU API kan masyarakat kelate. Tiada sokongan rakyat KELATE kepada UMNO melainkan dari KAKI AMPU dan KAKI JILAT sahaja.. Sedarlah AM JAY, kalau sekiranya UMNO ingin bertapak semula di KELATE, angkat ler CALON yg berjiwa rakyat dan bukan calon yg diangkat berdasarkan KRONI kerana kroni tak kan pergi kemana.. satu lagi pesanan kawe.. jago MULUT BERUH demo tu kerana mulut demo tu akan membuatkan org berpandangan NEGATIF pada semua AHLI_AHLI UMNO.. Kita bergolok begadai, tapi HAMPEH pun tak der..so renung-renungkan untuk pembangunan bersama..

    BalasPadam
  10. tak mustahil kltn akan kembali maju bila tamatnya riwayat org tua tu.

    BalasPadam
  11. tapi pkriot dan dapig memang sah parti anak beranak, sedara sepapat, tokey2...lagi kuat kroninya tuhh...tak payah la bagi full list..anwar, azizah, nurul izzah,kit siang, guang eng, betty chew, karpal singh, jagdeep singh, nik aziz, nik abduh, khalid gagap sekroni, pas kedah skroni...tak abih senarai....
    sapa2 yg marah org lain sbb kroni kena paham juak pembangkang pun ada kroni2 nya jugak yg dah tentu mengambil peluang bila kesempatan...
    yang penting ialah pasal aqidah sebab rasa pas jelas mempermainkan aqidah pengikut 2nya yang masih tak paham2 melalui fatwa songsang mrk....ini lagi bahaya sebenarnya..janganlah dek kerana taksub, segala amalan baik boleh jadi tak berguna kpd kita di saat sakaratul maut kelak...

    BalasPadam
  12. Perubahan idealogi tu satu perkara biasa dalam politik berdasarkan perkembangan semasa. Contoh dekat kita ambil dizaman Tun Mahadhir yg mana Tun mengetengahkan idealogi Malaysia maju berteraskan Wawasan 2020. Zaman Tun Abdullah idealogi yg dibawa Islam Hadari. Zaman D. Sri Najib mempertengahkan 1 Malaysia. Perubahan itu adalah perubahan yg baik bagi melengkapkan kekuasaan mereka dalam tampuk pemerintahan negara. Begitu juga dengan Pas yg dahulunyer bermanifestokan Membangun Bersama Islam dan sekarang Negara Kebajikan. Idea-idea ini adalah pelengkap dalam menarik UNDI sebenarnya disamping memperlengkapkan LANDASAN arah/matlamat yg dituju. Jadi sebagai rakyat, mereka berhak untuk memilih siapakah pemimpin yg ingin mereka pilih berkonsepkan DEMOKRASI yg diadili dengan SATU UNDI.
    Idealogi dan aqidah adalah makna yg jauh berbeza. Sekiranya pihak Pas mengeluarkan fatwa yg bersalahan, kenapa tiada tindakan daripada pihak berwajib dalam menanangi isu-isu fatwa tersebut. Adakah UMNO yg memerintah tak punya kuasa dalam menyekat fatwa-fatwa tersebut sekiranya ia menyeleweng dari AQIDAH. ADA yer tak?
    Seharusnya kita mengutarakan pandangan dalam mengembalikan keyakinan RAKYAT kepada UMNO dengan melontarkan perbahasan ilmiah yg rasional dan bukannyer mengutarakan UNGKAPAN MENCARUT atau MAKI HAMUN yg akhirnya merugikan perjuangan UMNO sendiri. Bersama kita renungkan untuk pembangunan bersama...

    BalasPadam
  13. Memang dialu-alukan jika PAS mengemukakan resolusi yang membawa kepada kemakmuran bangsa dan agama seperti yang ideolgi pembangunan berterusan yang dibawa oleh BN dan pembangunan yangdimaksudkan bukan hanya bersifat pasarana dan kemudahan fizikal semata-mata tetapi merangkumi pembangunan insan dan ummah itu sendiri. Yang dipersoalkan ialah keadah matlamat menghalalkan cara oleh PAS dimana fatwa2 yang dikeluarkan boleh memesongkan aqidah seolah-olah merekalah penentu hukum yang betul dan diizinkan Allah s.w.t , contoh termudah ialah mereka enggan bekerjasama dengan kerajaan kerana mengikut fatwa ustaz mereka haram kerana BN itu kafir, tetapi mengapa mereka menghalalkan kerjasama mereka dengan DAP yang sememangnya kafir harbi??Jika DAP yiba-tiba berpaling tadah kepada BN misalnya, apakah fatwa mereka sekali lagi berubah menjadi haram semata mata DAP bersama-sama BN? Hendaklah difahami PAS bukan betul-betul berlandaskan perjuangan Islam, ia sebagai tempelan kepada parti sahaja. Ambil contoh pertubuhan Al Arqam yang juga bermula dengan perjuangan Islam tetapi akhirnya kerana ketaksuban kepada kekuasaan duniawi ia menjadi sesat da terkeluar drp aqidah Islam itu sendiri.Dan jangan lupa semua org tahu PAS adalah juara dalam maki-hamun sepertimana yang ditonjolkan dalam ceramah2 mereka yang tidak membina sama sekali dan menerusi lidah rasmi mereka Harakah yang tidak semua juga berita benar malah banyak yang fitnah dan diputarbelitkan tanpa dikupas isu tersebut dengan teliti dan sedalamnya serta tidak bersifat ilmiah. Telah banyak pihak yang menasihati dan memfokuskan isu2 seperti ini dan saya juga tidak faham mengapa tiada tindakan konkrit drp kerajaan.Malah cuba bayangkan jika kerajaan mengambil tindakan terhadap mereka ini apa jadinya.perang mungkin meletus.....

    BalasPadam
  14. Ahli Pas ikhlas dalam perjuangan mereka,contohnya mereka ke tempat ceramah,mesyuarat,pemilihan menggunakan wang sendiri tidak perlu di bayar serta di beri T Shirt percuma seperti yg selalu kita lihat apabila apa apa acara di anjurkan oleh UMNO.Manakala sumbangan atau sedekah yg di beri adalah ikhlas serta menggunakan wang sendiri,tidak seperti orang lain yg juga memberi derma tapi selepas tu claim balik atau menyampaikan derma menggunakan wang orang/korporat danbukannya wang sendiri.Contoh yg jelas di Selangor sekarang mana ada wakil rakyat UMNO menderma/jamuan untuk anak yatim/orang miskin lagi seperti dulu semasa mereka berkuasa.Kalau lah dia ikhlas atau menggunakan wang sendiri sepatutnya amalan baik menderma ini di teruskan tanpa mengira masa.Jadi kita tidak perlulah dengki apabila PAS membuat kutipan derma semasa ceramah mereka kerana mereka bukan mencuri wang orang /atau memaksa khalayak ramai.Seandainya pemberi tu tidak percaya kpd PAS/pengutip wang tersebut mereka tidak perlu memberi dan boleh terus mendengar ceramah tanpa apa apa gangguan.Tapi yg hadhir janganlah berharap Pas akan menyediakan nasi bungkus dgn air serta T Shirt semasa ceramah mereka kerana itu bukan budaya mereka.

    BalasPadam
  15. Bro...apasal mindset ko sempit sangat...macamlah orang selain Pas tak berbuat amal jariah..itu aje ker yang kamu nampak...dan hanya Allah yang mengetahui apakah semua hadhirin ceramah pas itu benar2 ikhlas dlm bab menderma nih..hmm..kalu dah dibutakan hati dan mata oleh Allah s.w.t nih memang sampai kiamat takkan nampak..dan UMNO juga ikhlas dlm memberi saguhati spt nasi bungkus dan t-shirt kerana keprihatinan mereka...dan isu ini ditimbulkan pada awalnya kerana ketidaktelusan dalam hal pembendaharaan wang kutipan yang jumlahnya pasti bukan sedikit dlm masa bertahun2...itu aje..bukan sangat mempertikaikan keihklasan si penderma...

    BalasPadam