Selasa, 12 Julai 2011

KEPADA KERAJAAN KELANTAN,Terima Kasih,Syukran Thank-Q Kami Ucapkan




Demo semua nampak tak beberapa keping gambar yang kawe letakkan diatas tuh..?.Gambar-gambar tersebut menunjukkan salah satu pembangunan YANG SIAL dan kini amat rancak dijalankan oleh Pihak Pentadbiran Kerajaan Kelantan untuk dihadiahkan kepada kami sebagai rakyat yang sayangkan pada mereka.

Gambar menunjukkan bagaimana Pondok Parking bermeter mula dibina DISEMUA PENJURU DAN PINTU MASUK untuk memasuki Perkarangan Stadium Sultan Mohamad Ke-IV.

Nampak gayanya,Kepada Seluruh Rakyat Dan Penyokong Setia The Red Warriors,kami akan DIWAJIBKAN untuk mengambil resit dan membuat bayaran YANG setimpal apabila habisnya sesebuah Perlawanan yang berlangsung dalam Stadium tersebut.Mungkin ulamak dan ostad Kelantan beranggapan mereka kini lebih menjaga KEBAJIKAN kepada rakyat dengan caranya yang begitu.

Adakah dengan Kebangkitan Gelombang The Red Warriors,MAKA peluang niaga mula difikirkan oleh mereka?.Yea lah,umum udah mengetahui bahawa setiap kali perlawanan yang berlangsung,maka tiada ruang yang dibenarkan kosong,dan ianya sentiasa dipenuhi dengan ribuan penyokong.Sememangnya,semangat bola dan budaya sukan mula melanda rakyat Kelantan.

Selain gagal menyediakan peluang kerja kepada golongan muda,kini Pentadbiran Tok Ghuru semakin berniat mahu mencekik darah mereka.Coba demo bayangkan dengan tiada sebarang kerja yang tetap kepada golongan ini yang mereka sediakan,MAKA untuk menyaksikan sesebuah perlawanan mereka terpaksa membelanjakan HARGA PARKING yang hampir,dan sama harga untuk SATU TIKET PERLAWANAN.Ini kes nanya dan tidak berhati perut namanya.

Setiap pagi Jumaat dalam ceramah mereka yang berlangsung diperkarangan Kedai Jaafar Rawas,ini Ulamak sentiasa melaungkan Pentadbiran Cara Islam yang tiasa menjaga Kebajikan kepada seluruh rakyat.KEBAJIKAN KEPALA OTAK DIA KALAU RAKYAT MISKIN TERUS DITINDAS,DAN DIPIJAK.

Andaikata benci dan cemburu pada kehebatan Pengurusan KAFA bersama Tan Sri Anwar sekalipun,bukan begini caranya.Atas Dasar Semangat Bola,KEPADA SEMUA GOLONGAN MUDA,JOOOMMM...KITA BERSIH-kan ITU PONDOK.Ada berani...???.Hehehehehehehe......

18 ulasan:

  1. alahai tiket bola 4-5 puluh ringgit boleh beli. tak kan bayar parking rm 2.00 tak leb bayar. kan negeri berkebajikan. hidup tok guru

    BalasPadam
  2. berapa sangatla rm2 untuk parking tengok bola, rm2 untuk parking di wakaf che yeh, rm sana sini. Negara berkebajikanla katakan..

    BalasPadam
  3. Ala bro pukulan umno lagi dasyat.kita orang pejam mata je.kami sayang tok guru

    BalasPadam
  4. Kan Red Warriors tu ramai ... pakat sorang buka satu screw ... angkat panel ... angkat palang ... selesai.

    Jika buat lagi pondok pakir ... Red Warriors buka semula ... dan seterusnya.

    Jika buat pondok mengaji ... sama-sama Red Warriors mengimarakkan pondok itu ... lebih berkat

    BalasPadam
  5. Bayaran motor rm5 kereta 10.tak apa.lama lama kaya lah kerajaan tok guru.tanpa kebangkitan TRW susah dia org nak cari makan.menangguk di air yang keruh.kerah ramai2 org muda.letak sepanduk.bersihkan pondok tu

    BalasPadam
  6. bersihkan pondok tu...

    BalasPadam
  7. kami saye tok guru....tapi kami nok perubahan.....kami nok uboh wi umno pulok peritoh kelate. mari ramai2 ajar kerajaan PAS...napok agah sangat 2,3 tahun ni.

    BalasPadam
  8. Huk aah,kn byr pulop kow...hakhakhakpuuuuiiiiiiiii

    BalasPadam
  9. Apa nak susah ...stadium boleh bakar tak kan pondok parkir tu tak boleh.

    BalasPadam
  10. ..marilah kita semua mendokong Negara Berkebajikan ala PAS..mereka dah tolak Negara Islam kerana nak cari makan dgn DAP pula..

    Pak Pandir Jr

    BalasPadam
  11. Sokong TSAM!

    BalasPadam
  12. ho la,stadium berani bakar,terak polih berani bakar,takke pondok parking kecik celeh lagu tu tak berani bakar,amik batu pelir tu sangkut atas telinga la weh! kih33x

    BalasPadam
  13. Sekadar Untuk Renungan ...

    Saya terjumpa posting oleh sorang ultra kiasu yang kata "Melayu Bodoh" dalam satu blog lain.

    Mulanya nak marah juga. Tapi bila fikir balik, rasanya betul juga melayu nih memang bodoh.

    Tak bodoh hapah nya kalau ....

    1. bila ada calon melayu, masih juga mengundi calon bukan melayu.
    2. bila ada kedai atau mini market melayu, masih juga berbelanja di kedai bukan melayu.
    3. bila sudah ada bengkel membaiki kenderaan yang diusahakan oleh orang melayu, masih juga menghantar kenderaan ke bengkel bukan melayu.
    4. bila ada kedai makan melayu, masih juga makan di kedai bukan melayu yang status halal nya di ragui.
    5. bila sudah ada produk makanan keluaran orang melayu sendiri, masih juga menggunakan produk makanan keluaran bukan melayu.
    6. bila diajak bersatu untuk masa depan politik melayu tak mahu, tapi sanggup bersatu dengan pihak yang memang hendak menjatuh kerajaan yang di pimpin oleh orang melayu sendiri.
    7. bila sanggup berpakat dengan dengan parti yang tak pernah bersetuju dengan negara islam dan hukum Hudud untuk menang plihanraya yang kononnya akan melaksanakan islam di negara ini jika berpeluang membentuk kerajaan.
    8. bila sanggup mengiktiraf komunis sebagai pejuang kemerdekaan, manakala polis dan tentera yang menentang komunis di katakan pengganas.
    9. bila bukan melayu yang mencapai umur 21 tahun berebut2 mendaftar sebagai pengundi, tapi orang melayu yang mencapai umur 21 tahun buat tak kisah sahaja.
    10. bila tindakan pihak berkuasa agama hendak menyelamatkan umat islam daripada di murtadkan, tapi ada parti melayu yang mempertikaikan.

    Tapi saya bernasib baik kerana nampak "kebodohan melayu" itu lebih awal daripada orang melayu yang lain.

    Saya pasti akan marah jika ultra kiasu itu kata saya "melayu bodoh" kerana saya sudah keluar daripada kebodohan itu sejak lama dulu.

    BalasPadam
  14. komen2 koya belako... supo isap btg kote sendiri.

    BalasPadam
  15. nnt kita ppakat buat patung tok guru.. sebagai tugu negeri kelate. ko guano?

    BalasPadam
  16. tok guru korang kan mcm dewa...tu yg takut kena sumpah ke,kena tarik tiket gi syurga ke...apa punya bingai la anok2 tok guru selipar jepung ni hahahah

    BalasPadam
  17. Pada Pandangan Saya:-

    Salah satu cara pembangunan dapat dilaksanakan adalah dengan mempunyai ekonomi yang berterusan.Oleh itu sekiranya ketiadaan cukai maka sukarlah sesebuah kerajaan tersebut untuk melaksanakan pembangunan.Rakyat wajar memikirkan bagaimana hendak membantu kerajaan wereka. Jangan hendak semuanya secara percuma.

    Oleh itu bantulah kerajaan anda dengan membayar tiket parking agar kerajaan anda dapat mengutip cukai daripada pihak pengurusan stadium.

    BalasPadam
  18. seblm ni kuat sgt duk kato ko umno pau duit rakyat..loni keno atas bate idung sediri la weii..lps sor-sor hk dia kato ko umno dlu jd balik ko dia..sbb tu nk kecek tu keno bringt..jgn sedak sgt kato ko ore..

    BalasPadam