Rabu, 16 November 2011

Perihal Kelantan Dan Negeri Wilayah Tokkong

Pada 31 Mei Tahun 2000,Haji Ady telah menyatakan bahawa,"Patung-Patung Di kawasan Lain Akan Dihapuskan Secara Berperingkat Apabila Masyarakat Tempatan Sudah Mula Faham Mengenai Hukum".

Selang setahun kemudian pada 25 Ogos Tahun 2001,Melalui HarakahDaily Hassan Shukri Telah Menyatakan Bahawa,"Mereka Mahu Memburukkan Nama PAS Seumpama Taliban Di Afghanistan Yang Telah Memusnahkan Patung Buddha Di Bamiyan Sebelum Ini".

Terengganu akan roboh semua patung haiwan termasuk patung sotong dan udang di Bandar Marang."Tindakan meroboh itu dibuat sebagai mengikut langkah Kerajaan Pas Kelantan yang merobohkan replika Kijang di bulatan Tuan Padang,Kota Bharu sebaik sahaja memerintah negeri itu pada tahun 1990" - (Exco Terengganu Wan Hassan Mohd Ramli Pada 3 Mac 2000).

Haji Hady kata patung penyu,patong sotong dan udang BOLEH DIROBOHKAN,Tetapi kenapa beberapa patung yang kini makin berkembang dan tumbuh bak chendawan di Kelantan sukar Nik Ajih tumbangkan...???

1. Di Tumpat



2. Di Bachok (ADA TOKKONG BETINA DAN JANTAN)


3. Daerah Lain Di Kelantan Tak Payah Royak Lah.Demo Datang Lah Kelantan Dan Tengok Sendiri.WELCOME TO KELANTAN,Negeri Serambi TOKKONG...!!!.

Memandangkan Kelantan kini makin banyak dengan pelbagai jenis tokong dari pelbagai bentuk dan saiz,Nik Ajih MOLEK Gugurkan Retoriknya "Kelantan Negeri Serambi Mekah" Kepada "Kelantan Negeri SERAMBI TOKKONG".

Ada Berani..???.

"PerihaL Kelantan,Dan Negeri Wilayah Tokkong".

5 ulasan:

  1. itu ler pmbngkang.gajah depan mata depa x nmpak.banyak kan lagi gambar tu bro.

    BalasPadam
  2. ha.ha..ha...Tok Guru tukar jd Tok Kong..amacam

    BalasPadam
  3. bakpo demo kelo kelate serambi tokkong,kawe tak kene...patot nya kito kelo..kelate darul tokkong...nikky ajih tu kawe sero ketua tokcha...

    BalasPadam
  4. ..sebenarnya Kelantan sudah hilang kelayakan untuk diberikan penghormatan dgn jolokan 'Serambi Mekah'..setelah ianya diperintah oleh kerajaan PAS Kelantan selama 21 tahun yg lebih mementingkan pembinaan patong gergasi maka Kelantan lebih cocok diberi jolokan 'Serambi Tok Kong'....

    BalasPadam